. Сайт школи - Сторінка практичного психолога
 
Шарківський НВК "ЗОШ І-ІІ ст.-д/с"
Субота, 22.09.2018, 10:47
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Годинник

Погода

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 68

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/12/img29.gif "Читай себе як книгу” (проективне тестування)

Проективні тести Енді Хайта

Мета: надати можливість учасникам пізнати себе через проективну діагностику

Інструкція

Оберіть, із запропонованих малюнків один малюнок. На наступній сторінці прочитайте інтерпретацію .

І. Самоконтроль

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/slaid/_1.jpg

Якщо ви обрали малюнок 1 , то ви чудово володієте собою у складних ситуаціях. Бурхливе море символізує лавину емоцій, яка здатна захлеснути кого-небудь, крім вас. Ви знаходитесь на березі, тому ви осторонь визираєте на море, не намагаєтеся попасти у вир емоцій, так як ви обираєте іншу лінію поведінки.

Малюнок 2. Емоції домінують над вашою поведінкою. Човен у бурхливому морі символізує вашу нестійку позицію, яка залежить від багатьох ситуацій. Ви не намагаєтеся контролювати свої поступки, але така поведінка є проблематичною. Вам потрібно задуматися над собою та над своїми діями, щоб вчасно відкоригувати свою лінію поведінки.

Малюнок 3. В деяких випадках ви вмієте контролювати свої емоції, але іноді ви піддаєтеся пориву почуттів, тому часто ви забуваєте про все та перестаєте адекватно сприймати дійсність. Вам потрібно задуматися над своєю поведінкою, щоб запобігти крайнощі у проявів емоцій.

ІІ. Комплекси ( наскільки людина підвернена комплексам)

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/slaid/_2.jpg

Якщо ви обрали дзеркало – ви, закомплексована людина

Якщо корабель в морі – ви оригінальна та сильна особистість, яка ніколи не комплексує.

Роздоріжжя – ви людина, яка достатньо впевнена у собі, але в той же час вам завжди потрібна підтримка близьких людей, щоб не почати сумніватися у своїх можливостях.

ІІІ.Темна сторона особистості

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/rozklad/_3.jpg

Якщо ви обрали ніж – у вас присутня скрита агресія, але ви глибоко її ховаєте. Якщо ви колись проявляєте агресію, після цього ви дуже переживаєте, тому вам потрібно випускати «жар» якось іншим засобом.

Якщо ви обрали дитячу іграшку – ви інфантильні. Ви любите іноді прибрехати, «пофантазувати». З іншої сторони ви можете проявляти байдужість до людей, які до вас дуже прив’язані.

Якщо ви обрали гаманець – у вас дуже загострене відчуття власного «Я». Ви схильні щось собі привласнювати.

ІV. Егоїзм

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/slaid/_4.jpg

Якщо ви обрали банан – ви егоїстична людина. Ви не любите кампанії. Ви намагаєтеся все робити на самоті .

Якщо ви обрали виноград – ви вмієте цінувати та поважати думку інших, ділитися з усім, що у вас є. Ви любите спілкуватися, веселі кампанії, де ви можете проявити свою яскраву індивідуальність.

Якщо ви обрали кавун – ви альтруїст. У вас сильний характер, щира душа, ви готові безкорисно робити усім добро.

V. Конфліктність

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/slaid/_5.jpg

Малюнок 1. Впевнено можна сказати, що корні конфліктності знаходяться не де-небудь, а у ваших власних генах. Від самого народження конфлікти є вашими постійними супутниками. При бажанні ви можете вивести із себе врівноважену людину. Але ваші конфлікти здійснюються не із-за вашої прискіпливості чи вимогливості до інших людей, а вони виникають через невміння стримувати свої почуття, через несправедливість, навіть якщо вона спричинена не щодо вас.

Малюнок 2. У вас конфліктність здійснюється внаслідок перевантаження, стресів. Ви незлоблива та неконфліктна особистість. Може ви стали жертвою неприємностей на роботі, перевтомлені, недосипання або будь яких інших чинників.

  • 3. Про вас можна сказати, що ви – щаслива людина. Ви – природно неконфліктна особистість. Може на даний момент ваше життя налагоджене. Можливо коли-небудь ви теж попадете у другу категорію людей, але це буде дуже не скоро. Конфліктувати з вами можна тільки по крупним приводам, але ви завжди знайдете компроміс у вирішенні будь-якої проблеми.

VІ. Схильність до стресу та депресії

http://zosh3ostrog.ucoz.ua/slaid/_6.jpg

Якщо ви обрали близнюків - у вас дуже часто міняється настрій , тому про вас можна сказати, що ви сильно схильні до депресії.

Якщо ви обрали свічу – ви в житті є лідером, тому, ви дуже часто берете на себе велике навантаження, достойно виконуєте свої обов’язки. Отже, ви також схильні до стресу.

Якщо ви обрали метелика – цій людині можна позаздрити: вона практично не схильна до депресії, тому що дуже легко сприймає життя, особливо не задумується над проблемами, не сприймає все близько до серця.

Поради для батьків "Як розвивати логічне мислення дитини?"

Розвиток у дітей логічного мислення - це одне з найважливіших завдань сучасної освіти. Уміння мислити логічно - необхідна умова успішного засвоєння навчального матеріалу, розвитку інтелекту особистості. Але зусиль школи не достатньо для вирішення цього завдання, потрібно, щоб і батьки розуміли всю значимість розвитку логічного мислення у дітей.

Пропоную декілька простих порад як розвивати логічне мислення дитини в сім'ї.

1)   Заохочуйте дитину висловлювати свої судження, давати оцінку подіям, будувати припущення. Навчившись думати логічно, дитина почне діяти так само. Почніть фразу, а дитина нехай її завершить. Наприклад: «Машина може їхати, тому що ...», «На вулиці тепло, тому що ...», «Якщо порізати палець, то ...»

2)   Грайте в шахи. Ця гра, історія якої налічує кілька тисяч років, вчить не тільки розвивати логіку, але і розробляти стратегію, бути терплячим, уважним, вгадувати кроки суперника й аналізувати ситуацію.

3)   Купіть збірник цікавих завдань. Вирішувати їх буде цікаво і дорослим, і дітям. Крім задачок на розвиток логічного мислення, існують також завдання з підступом, де рішення, яке першим приходить на думку, навряд чи виявиться правильним. Корисними будуть і задачі з сірниками.

4)   Тренуйтеся складати логічні ланцюжки. Попросіть дитину намалювати коло, квадрат, трикутник, а потім повторити таку послідовність геометричних фігур кілька разів. Слідкуйте за тим, щоб дитина не порушувала задану послідовність.

5)   Приділіть увагу математичним іграм і задачам. Логіка і математика тісно пов'язані між собою, опанувавши однією наукою, дитина неодмінно опанує й іншу. Рішення задач на відповідність, проходження лабіринтів, складання логічних ланцюжків також сприяє розвитку логічного мислення.

6)   Попросіть дитину розкласти в певному порядку картинки, на яких зображені дії одних і тих персонажів. Це можу бути фрагменти знайомої казки або просто набір сюжетів, в яких простежується чітка логічна послідовність.
Зверніть увагу!
     Не змушуйте дитину займатися, якщо вона не в дусі, у неї поганий настрій.  Відкладіть рішення головоломок і цікавих завдань до тих пір, поки у дитини не з'явиться настрій та бажання займатися.

     Для розвитку логічного мислення дитини потрібні систематичні заняття, підбір різних за складністю завдань, робота «від простого до складного».

ЗАПОВІДІ ПІДЛІТКАМ ЩОДО ВИХОВАННЯ БАТЬКІВ


1. Виявляй увагу. Цікався, як почуваються батьки, як справи на роботі і т. ін. Чим ти доросліший, тим більше батьки переживають уявне та явне віддалення від сім’ї. Вони бояться стати непотрібними. Тож іноді їхні нав’язливі питання і «приставання» - всього лише засіб звернути на себе увагу. Приділяй бесідам з батьками півгодини на день. Вони будуть сприймати тебе як джерело тепла. А уважній, турботливій людині важко в чомусь відмовити. Отже, твої зусилля не будуть марними.

2. Розпитуй «предків» про їх минуле. Люди люблять подорожувати в минуле. Вони будуть вдячні тобі за приємні відчуття. Крім того, ти можеш дізнатися багато несподіваного. Із здивуванням відкриєш, що у твоїх «предків» були схожі проблеми. Може їхній досвід стане у пригоді.

3. Створюй атмосферу довіри. Розповідай про себе. Ти маєш право на особисте життя. Зовсім не обов’язково викладати все, як на сповіді. Але якщо ти будеш мовчати, як партизан під час допиту батьки можуть уявити, що ти великий грішник. І спробують обмежити твою свободу. А ти ж цього не хочеш?

4. Руйнуй їхні страхи. Батьки вухом-оком знають про жахи із сучасного молоддю. Якщо ти познайомилась із хлопчиком і не поспішаєш познайомити його з батьками, мама вважає, що він – нахабний обманщик. Якщо ти займаєшся накачуванням м’язів в якомусь підвалі, можеш бути впевнений: при слові «підвал» батьки точно знепритомніють! У них асоціації прості: «пляшка», «наркотики», «розпуста». Познайом домашніх з друзями. Запроси батька сходити з тобою у вихідний до «тренувального» залу. Хай твої рідні переконаються: нічого дурного тут немає! А якщо ви не можете посвятити їх у щось, подумайте добре: може, це і справді недостойне заняття?

5. Допомагайте батькам формувати їхній батьківський образ як образ реального вихователя, якому можна довіряти. Для цього підкладайте їм зразки сучасної літератури про підлітків – особливо американських авторів. Там багато пишеться про свободу, самовиховання, про права особистості. Запрошуйте їх до психологів – це теж народ прогресивний у плані розв’язання проблем і конфліктів.

6. Доводьте, що ви «не один такий». Хай мама і тато переглядають з вами молодіжні передачі, читають музикальні дайджести, молодіжні журнали, слухають музику.

7.  Метод дистанційної консультації допоможе розв’язати проблему або прийняти рішення. Під час вечері ненав’язливо розкажіть про свого друга чи подругу, які потрапили у скрутне становище. Попросіть поради. Скоригуйте свою поведінку згідно з почутим. Майте на увазі, що батьки легше поставляться до проблем ваших друзів, ніж до ваших. З ними батьки впораються з легкістю, згадають, як самі були молодими, на яких помилках вчились…За чужу дитину не так соромно і боляче, як за свою. Так що можете скористатися цим під час розв’язання справжніх проблем своїх друзів. Побачите, як стане у пригоді їхній досвід, знання життя. І в той же час вони будуть горді довірою молоді. Звикнувши виступати в ролі «всерозуміючого Будди» для сина чи доньки, вони у важку хвилину будуть готові піти назустріч і вам. Не виходити ж з образу!

8. Якщо ви хочете попросити про щось важливе для вас, не треба зненацька обрушувати цунамі чи кидати цеглину на голову з даху! Готуйте все заздалегідь, потихеньку, краплинками. Не одразу: «Тату, мені потрібна електрогітара!» А раніше, місяця за два, почніть знайомити батька із тонкощами вашого захоплення. Доведіть, що це все «по-серйозному». Це стосується не тільки музики.

9. Не вимагайте самостійності – виявляйте її. Як вам можуть довірити вирушити у подорож, якщо ви вдома «забуваєте» застелити ліжко і не вмієте приготувати навіть яєчню? Як вас можуть відпустити на вечірку до 23.00, якщо ви не в змозі вчасно прийти зі школи? Доведіть справами, що ви – доросла, достойна довіри людина. Тримайте своє слово. Домовтесь: «Буду о 9.00», прийдіть за дві хвилини до дев’ятої, - мама буде щаслива. Візьміть на себе частину домашніх обов’язків добровільно. Спробуйте підробити, щоб придбати модний одяг, замість того, щоб вимагати його від батьків.
        Якщо людина поводиться як доросла, до неї і ставляться відповідно.

        Дорогі друзі!
        Спробуйте застосувати ці дев’ять заповідей на практиці.
        Не мине й півроку, як замість звичного: «Я вже втомилась від твоїх вибриків! Це горе, а не дитина!» - ви почуєте: «Ні, ні, у мене немає жодних проблем з моїм чадом. У нас повне взаєморозуміння! У мене золота дитина!»

 

Тест для батьків

ТЕСТ «КОРОТКО ПРО СТОСУНКИ З ДИТИНОЮ»

Разом із членами своєї сім'ї знайдіть ті висловлювання, які часто вживаєте у спілкуванні з дітьми.

Скільки разів можна повторювати одне й те саме?

4

Я хочу вислухати твою думку

2

Ти мені завжди допомагаєш. Що б я без тебе робила(в)?

2

І в кого ти такий(а) удався(лася)?

2

У тебе справді хороші друзі

2

Я завжди можу покластися на тебе

2

І де ти взявся на мою голову?

4

І де тільки ти знаходиш собі таких друзів?

4

Скільки вовка не годуй, а він у ліс дивиться

4

Моя красуня (мій красень)

2

А як би ти вчинив у такій ситуації?

4

Інші діти, як діти, а ти?

4

Який ти в мене відповідальний(а)

2

Ну й розумний(а) ти в мене

2

Не можна бути таким(ою) нетямущим(ою)

4

Молодець! Я б так красиво не зробила(в)

2

Дурнем був, дурнем є, дурнем і залишишся

4

Про що ти лише думаєш?

4

Ти знову неуважний(а)

4

Я в тобі впевнений(а)

2

 

Підрахуйте загальну кількість балів і знайдіть відповідь. Про­аналізуйте одержану інформацію.

21—24 бали. Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною сприяють ста­новленню її особистості.

33—36 балів. Ви непослідовні у взаєминах із дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди відверта. її розвиток визначають здебільшого випадкові обставини.

39—42 бали. Вам необхідно бути уважнішим у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет залежить більше від випадку, ніж від вас.

Як відповісти на дитячий шантаж

Сльози

На вашу заборону або відмову дитина починає ридати. Ну й нехай поплаче. Самі зберігайте мовчання й самовладання. Якщо підліток в істериці викрикує брутальності — підіть в іншу кімнату й зачиніть за собою двері. Обговорювати проблему починайте лише після того, як він заспокоїться.

Погрози

«Я піду з дому», «Я взагалі покину школу!» — загрожує вам підліток у відповідь на ваші вимоги. Ніколи не говоріть: «Іди» або «Кидай». Не починайте також дебатів на тему: «А де ти будеш жити?» або: «І що ж ти будеш робити?», не висміюйте підлітка. Просто зітхніть і спробуйте всоте привести логічні аргументи, чому дитина має робити те, що ви хочете.

Спекуляції

«Ти просто мене не любиш!». Одразу хочеться нагадати своїй дитині, що, народивши її в муках, ви провели сотні безсонних ночей біля її ліжка, купували кращі іграшки й витратили купу грошей на те, щоб вона виросла здоровою і розумною. Ось вона, чорна невдячність! Стоп! Так нічого не вийде... Посваритеся, і більше нічого. Просто відмахніться: «Не говори дурниць!» — і забудьте про ці слова. Обговорюйте лише причину вашої відмови.

Майбутній першокласник: як оцінити готовність до школи.

Підготовка до школи

  

·         Що таке навчальна мотивація

·         Як оцінити готовність до школи

·         Як вибрати школу для майбутнього першокласника

Що таке навчальна мотивація

Чому за психологічними нормами слід віддавати дитину в перший клас у сім років? У шість-сім років у дітей відбувається перехід мотивації ігрової діяльності на навчальну. Готовність до школи виражається не в тому, що ваша дитина розумна, а в тому, що у неї сформована навчальна мотивація.

Навчальна мотивація — це складна комплексна система, утворювана мотивами, цілями, наполегливістю, реакціями на невдачі і установками учня. У школі на першому плані стоїть здобуття знань. Тому якщо у дитини не сформована навчальна мотивація, їй доводиться досить складно.

У кожної дитини мотивація формується своя. У когось це буде навчання заради успіху, комусь сподобається отримувати нові знання, хто буде навчатися, тому що цього вимагають батьки. Навчальна мотивація формується не сама собою — без участі батьків одній дитині її сформувати важко.

На консультації психолог запитує у дитини, що таке школа. Малюк пояснює, що це місце, куди ходять вчитися і отримувати хороші оцінки. «Які оцінки?» — «П’ятірки, звичайно!». Все зрозуміло. Потім випливає інше питання: що дитина буде робити після того, як закінчить школу? Той відповідає, що піде в інститут. А що таке інститут? Виявляється, дитина не знає значення цього слова.

Займаючись формуванням навчальної мотивації, батькам важливо знати: 7-річна дитина не в змозі зрозуміти дорослі цінності, такі як інститут і освіта взагалі. Вона повинна знати те, що їй важливо на сьогоднішній день. Наприклад, якщо дитині подобається дізнаватися про сузір’я і планети, то батьки можуть сказати: «У тебе буде більше знань про зірки і планети, коли ти підеш у школу».

Як оцінити готовність до школи

Існують дві складових готовності дитини до шкільного навчання. Одна з них — інтелектуальна розвиненість. Це вміння читати, рахувати, сприймати нові знання. Друга складова — психологічна готовність дитини до школи.

На психологічну готовності до школи хочеться звернути увагу батьків. Шкільне навчання — тривалий і досить жорсткий процес зі своїми особливостями і правилами. І дитина повинна бути готова до нього. Якщо ваша дитина відвідувала дитячий садок, то деяке уявлення про те, що буде відбуватися в школі, у неї вже є. І все одно школа сильно відрізняється від дитячого садка.

Психологічна готовність до школи — це комплексний показник, що дозволяє прогнозувати успішність або неуспішність навчання першокласника. Психологічна готовність включає в себе не тільки наявність навчальної мотивації і певний рівень інтелектуального розвитку дитини, але і наявність довільної поведінки, що дозволяє учневі виконувати вимоги вчителя.

У школі слабкий розвиток довільної поведінки виявляється в тому, що дитина:

·         не слухає вчителя на уроках, не виконує завдань;

·         не вміє працювати за правилами;

·         не може працювати за зразком;

·         порушує дисципліну.

Така дитина заважає учителеві проводити урок. Від її поведінки страждає і вона сама, і інші учні в класі. Проявляється це як на уроках, так і на перервах. І якщо на початку навчання до таких дітей відносяться досить поблажливо, то до кінця першого і початок другого класу така поведінка стає проблемою і для дитини, і для батьків, і для вчителя. У дитини складається негативне враження про школу, тому що її постійно осмикують і роблять зауваження.

Що стосується рівня інтелектуального розвитку дитини, то це не лише вміння писати, уявляти, складати, але і вміння узагальнювати. Від процесу узагальнення залежить здатність до навчання дитини. Навчання включає в себе два етапи. Перший — це засвоєння нових правил роботи, таких як рішення задач, вміння писати букви. Другий етап — перенесення засвоєних правил на аналогічні завдання. Другий етап неможливий без уміння узагальнювати.

Цей рівень обов’язково тестується шкільними психологами і педагогами, коли вони перевіряють готовність дитини до школи. Справа в тому, що процес узагальнення формується у дітей в різний час: у когось раніше, у когось пізніше. Якщо віддати дитину у школу раніше, ніж процес узагальнення буде сформовано, то вона може виявитися безрезультатними учнем.

Якщо вам категорично не рекомендують віддавати дитину в перший клас, варто уточнити, в чому суть проблем і чи можна їх вирішити. Буває, що батьки віддають дитину вчитися всупереч думці педагогів і шкільних психологів. У першому класі проблеми ще не так помітні, так як у всіх дітей йде адаптація. Під час першого року навчання зараз використовується вербальна система, тому труднощі стають помітнішими у другому класі. Однак коли вони виявляться, вирішувати їх буде набагато важче.

Як вибрати школу для майбутнього першокласника

У початкової школи є дуже важлива функція — прищепити дитині потяг до отримання знань, прагнення пізнавати нове. В цілому у всіх початкових школах вчать писати, читати, рахувати, розповідати вірші. І не важливо, за якою програмою буде займатися дитина, — базові навички будуть закладені. І навпаки: якщо в початкових класах у дитини не сформується навчальна мотивація, не з’явиться прагнення вивчати і закріплювати нове, то зовсім не важливо, з яким нахилом буде шкільна програма.

Гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Дитяча гаряча ліні

Вхід на сайт

Календар

Пошук

Архів записів

Котик

корисні посилання
Педагогічна преса КОІПОПК Відділ освіти ЗНО Інститут інноваційних технологій Освітній портал Шкільний світ

Друзі сайту
Рокитнянський районний ліцей
Рокитнянська ЗОШ # 1
Рокитнянська ЗОШ # 2
Рокитнянська ЗОШ # 3
Рокитнянська ЗОШ # 4
Рокитнянська ЗОШ # 5
Житньогірська ЗОШ
Насташівська ЗОШ
Ромашківська ЗОШ
Синявська ЗОШ
Маківський НВК
Острівський НВК
Бирюківське НВО
Запрудянське НВО
Савинецьке НВО
Телешівське НВО
Рокитнянський професійний ліцей
Центр дитячої та юнацької творчості

Copyright MyCorp © 2018 Конструктор сайтів - uCoz