. Виступ соціального педагога - Мої статті - Каталог статей - Сайт школи
 
Шарківський НВК "ЗОШ І-ІІ ст.-д/с"
Понеділок, 25.09.2017, 03:50
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [7]

Годинник

Погода

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 63

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Виступ соціального педагога

Вибір професії або професійне самовизна­чення — основа самоствердження людини в суспільстві, одне з найважливіших жит­тєвих рішень.

Що старші люди, то більше розходяться їхні життєві шляхи, а разом із цим змінюються й жит­тєві орієнтації. Ті, хто хотів уступити і вступив до технікуму чи ВНЗ, спочатку задоволені.

Але в тих, хто не виважено обрав професію, надалі часто виникають труднощі: один не може впоратися з навчанням, інший розчаровується у спеціальності, третій сумнівається у правиль­ності вибору.

У ранній юності людині здається, що вона сама обирає свій життєвий шлях, і вона дійсно робить це, хоча на вибір впливають і попереднє виховання, і соціальне середовище, і багато чого іншого.

Проблема профпридатності, як і раніше, за­лишається актуальною. Адже відомо, що багато учнів обирають майбутню професію випадково, і ставлення до неї змінюється вже під час на­вчання. Зрозуміло, якщо таке стається вже під час навчання у відповідному закладі, то ні про яку продуктивну та якісну роботу відповідно до обраної спеціальності не може бути й мови.

У житті кожної людини настає момент, коли доводиться вирішувати, де продовжити освіту або куди піти працювати. Кожному громадяни­нові нашої країни представлене право на вибір професії, занять і роботи. Однак це право часом дуже важко реалізувати — не вистачає знань про самі професії, про ті вимоги, які вони пред'яв­ляють до особистості фахівця, відсутнє вміння оцінити власні можливості, виявити свої інтереси та схильності.

Чому проблема вибору професії є однієї з най­важливіших у житті людини? Учені-соціологи підрахували, що приблизно 40 % молоді через незнання правил вибору професії, відсутності досвіду в професійній діяльності обирають про­фесію, яка не відповідає їхнім інтересам, схиль­ностям, здібностям, внутрішнім переконанням.

Це спричиняє розчарування, навіть психічні розлади.

Велика й економічна втрата держави. Щорічно втрачаються мільярди гривень, тому що більше, ніж третина, випускників шкіл учаться і працюють за спеціальностями, які не відповідають їхнім ін­дивідуальним запитам і потребам суспільства.

Соціально-економічні перетворення в нашій країні привели до появи ринку праці й конку­ренції на ньому. А це значить, що кожній людині треба осягнути таємниці своєї психіки, нервової системи, темпераменту, вольової сфери, щоб на­вчитися вигідно пропонувати свою кандидатуру працедавцеві.

У нашому суспільстві професій дуже багато, неймовірно багато. Тому вибирати важко. І сила, за допомогою якої можна здолати такі труд­нощі, — це поінформованість людини.

Корисна інформація про світ професій, пра­вила вибору, шляхи професійної освіти — ось що потрібно кожній людині при виборі свого про­фесійного шляху.

Обміркувати — значить поставити собі багато запитань і спробувати знайти на них відповіді. Саме в цьому допомагають зустрічі учнів, їхніх батьків із педагогами і психологами.

Зробити правильний вибір — відповідальний крок, особливо в наш час, коли одержати профе­сійну освіту дуже важко. Проектуванню підлітком своїх життєвих і професійних планів і можливих шляхів досягнення високої кваліфікації сприяє шкільна профорієнтаційна робота.

Вона складається з профільної та професійної орієнтації в 9-му класі.

 Становлення особистості і професійне самовизначення випускника — багатогранна ді­яльність, яка містить у собі відвідування центру зайнятості населення (ЦЗН), підприємств села, участь у предметних олімпіадах і науково-дослід­ницькій роботі.

Профорієнтаційна робота дає змогу випуск­никові школи сформувати власну аргументовану позицію в самовизначенні стосовно майбутньої професії.

Ми, дорослі, повинні допомогти нашим дітям правильно визначитися у своїх інтересах, здіб­ностях, у ситуації на ринку праці. Як зробити правильний вибір? Які професії сьогодні потрібні суспільству?

У 9 класі була проведена класна година на тему «Новий час — нові професії». Девіз заходу: «Ми творимо наше власне життя. І називаємо його долею».

Учні ознайомилися з такими професіями, як:

  • медіа-пленер ;
  • кріейтор;
  • бренд-менеджер;
  • супервайзер;
  • мерчендайзер;
  • промоутер;
  • менеджери з реклами;
  • іміджмейкер;
  • маркетолог;
  • арт-директор;
  • логістик.

Розглядали наступні питання:

  • Як ставляться до вибору професії бать­ки?
  • Як вдається поєднувати успішне навчання з активною життєвою позицією?
  • Як батьки оцінюють здатність учнів до на­вчання?
  • Чи не лякає їх величезний конкурс при вступі?
  • Чи справді батьки готові до навчання ди­тини і згодні з обраною професією?
  • Чи зможуть батьки забезпечити навчання на комерційній основі?
  • Багато старшокласників думають, що при вступі все вирішують гроші, а не знання.

Яка ж роль особистих здібностей?

Кожен може навчитися виконувати багато різних справ. Але не все одразу. Тому й дово­диться робити вибір. Звісно, у кожної професії свої специфічні вимоги. Але можна виділити низку якостей, необхідних людині для виконання будь-якої роботи:

  • сумлінність;
  • старанність;
  • організованість;
  • ініціативність;
  • уміння переносити невдачі;
  • витримка;
  • наполегливість;
  • уважність.

Інтереси, схильності та здібності людини взаємозалежні. Інтерес виникає на основі пі­знавального потягу до діяльності і під час свого розвитку може перерости у стійку особисту по­требу — схильність.

Зазвичай, на заняття, до яких школяр схильний, він витрачає більше часу, охоче тру­диться, прагне домогтися успіхів.

Хтось вважає, що головне при виборі про­фесії — порада батьків. А хтось — особистий ін­терес дитини.

Щоб правильно обрати майбутню справу, по­трібно свідомо і самостійно стати на позицію по­ваги до різних видів праці. Це зовсім не просто. Навіть у багатьох дорослих людей упереджені й несправедливі уявлення про «інші» види ді­яльності.

А захоплення людей різноманітні: е люди, які кращий час життя віддають вивченню журавлини і стурбовані, як зберегти болота, інші вбачають сенс своєї праці саме в тому, щоб осушувати, зни­щувати болота. Немає «цікавих» і «нецікавих» професій.

Багато учнів перебувають у постійному по­шуку, не сидять на місці, цікавляться новою ін­формацією про навчальні заклади, дізнаються, де можна одержати підготовку до обраної про­фесії. Одразу все робити неможливо. Потрібно обирати сферу докладання своїх сил. Зробити гарний вибір — значить вибрати професію, що:

  • по-перше, потрібна людям, суспільству;
  • по-друге, доступна в майбутньому;
  • по-третє, приносить задоволення, радість. Коротка формула хорошого вибору: «потрібно», «можу», «хочу».

Професії, які сьогодні вибирають випуск­ники:

  • юристи;
  • технологи;
  • менеджери туризму й сервісу;
  • журналісти;
  • стоматологи;
  • будівельники й архітектори;
  • інженери й екологи;
  • автомеханіки;
  • педагоги;
  • лікарі.

Вибір професії — обмірковування професій­ного життєвого шляху. Звичайно, при цьому ма­ється на увазі не весь шлях, а його початок — про­фесійний старт.

Як і будь-яка справа, задуми, проекти можуть бути гарними й поганими. Дорослі повинні до­помогти побудувати правильний (обґрунтований, реалістичний, морально виправданий) проект професійного старту.

Потім з'являться нові можливості, і багато хто прокладатиме свій життєвий курс більш само­стійно, обдумано та творчо.

Категорія: Мої статті | Додав: Orhid (15.11.2016)
Переглядів: 32 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Дитяча гаряча ліні
Національна дитяча гаряча лінія

Вхід на сайт

Календар

Пошук

Котик

корисні посилання
Педагогічна преса КОІПОПК Відділ освіти ЗНО Інститут інноваційних технологій Освітній портал Шкільний світ

Друзі сайту
Рокитнянський районний ліцей
Рокитнянська ЗОШ # 1
Рокитнянська ЗОШ # 2
Рокитнянська ЗОШ # 3
Рокитнянська ЗОШ # 4
Рокитнянська ЗОШ # 5
Житньогірська ЗОШ
Насташівська ЗОШ
Ромашківська ЗОШ
Синявська ЗОШ
Маківський НВК
Острівський НВК
Бирюківське НВО
Запрудянське НВО
Савинецьке НВО
Телешівське НВО
Рокитнянський професійний ліцей
Центр дитячої та юнацької творчості

Copyright MyCorp © 2017 Конструктор сайтів - uCoz